Recenzia - Abcknihy.sk

15. července 2014 v 19:11 | Simona Kutišová |  Napísali o mne
Túto úžasnú recenziu napísala Zuzka Uškertová. A ja som veľmi šťastná, že sa jej kniha páčila. Ďakujem! :)

Aj ten najkrajší Adonis Vám môže zlomiť srdce...

Román Adonis v tričku zaujme dievčatá, ženy a v podstate každého, kto si rád oddýchne pri pohodovom čítaní. Autorkou tohto neobyčajného príbehu o prvých láskach a nerozlučných priateľstvách je mladá Simona Kutišová, ktorej Adonis v tričku je jej knižným debutom, no ako sama tvrdí, určite nie posledným románom, ktorým nás prekvapí.

Táto mladá študentka píše jednoduchým štýlom, prostredníctvom ktorého rozvíja príbeh Táni a jej blízkych, no postupne začínate tušiť, že to nie je len príbeh o láske, ale je v ňom aj niečo viac. Autorka si napriek svojej prvotine zaslúži obdiv a pochvalu za svoje majstrovské dielo. Málokedy sa pri romantickej knihe stáva, že neviete ako a s kým skončí hlavná hrdinka na konci príbehu. Simone Kutišovej sa to však podarilo a v napätí nás necháva do poslednej stránky.

Táňa je tretiačka na gymnáziu a má čerstvých osemnásť. Ideálny vek na prežitie prvej veľkej lásky. Avšak Táňa má len smolu. Už dlhší čas pokukuje po svojom Adonisovi - tajomnom chlapíkovi, ktorý sa jej veľmi páči, ale správa sa zvláštne a pravdepodobne sa prvý krok neodhodlá spraviť ani jeden z nich. Začne si teda s Dušanom. Po pár stretnutiach zisťuje, že to nie je ten pravý. A tajomný Adonis je opäť na scéne, je to Martin a cestujú spolu do Paríža - on ako sprievodca, ona ako študentka, ale ich vzťahu dajú voľný priebeh a čakajú čo príde.

adonis v tričku kniha
"Poznáte ten pocit, keď si vaše telo s vami robí, čo chce? Tvár vám zalieva červeň, srdce sa vám rozbúcha takou rýchlosťou, že hrozí privolanie záchranky. Žalúdok sa vám scvrkne na veľkosť sušenej slivky. Nohy i ruky sa premieňajú na rôsol, puding či inú pohyblivú masu, ktorú obľubujete. Telo vás zrádza, idete do kolien. Niekedy do náručia svojho vysneného princa, inokedy sa zveziete na zem, opriete sa o najbližší stĺp a trpíte začudované pohľady okoloidúcich."

Stále však bojujú s nejakými nepríjemnosťami - žiarlivosť, nedostatok času či Martinova bývalá partnerka… Táňa si s ním vytrpela naozaj veľa, no ich vzťah napriek tomu pokračuje. Keď sa potrebuje vyplakať, sú tu jej najlepšie kamarátky Lenka a Janka, ale je tu aj Miro - spolužiak, ktorý je tu, keď potrebuje vypočuť, poradiť, povzbudiť či rozveseliť. Táňu má veľmi rád a aj jej to dáva najavo, no Táňa ho berie len ako kamaráta. Nečudo, že aj Martin začína žiarliť na Mira, Táňa na Martinovu bývalú a ocitajú sa v "začarovanom kruhu", z ktorého niet úniku bez toho, aby to niekoho nebolelo.

"Ešte stále uchvátená zisťujem, že moja dlaň sa skrýva v JEHO. Kto koho chytil za ruku? Ja JEHO? Alebo ON mňa? A nie je to jedno? Ani neviem ako a moja hlava odpočíva na JEHO hrudi a ON sa zľahka dotýka môjho chrbta. Chlapče, pritlač, nemusíš sa báť, nerozpučíš ma!"

Koho si Táňa nakoniec vyberie - Martina alebo Mira? Dospelého muža, ktorý ju každým dňom prekvapuje, no stále má pocit, že jej niečo tají a ich vzťah je takpovediac na bode mrazu? Alebo Mira, tak trochu bláznivého spolužiaka, ktorý je vždy pri nej a od samej lásky by ju najradšej zjedol, aj keď sa drží na uzde a čaká, kým si Táňa vyrieši svoje predchádzajúce vzťahy?

A pokiaľ ide o čitateľky - autorka ústami Táni vyslovuje jednu veľmi dobre mienenú radu:"Každé dievča potrebuje aspoň raz vo svojom živote stretnúť nejakého Adonisa, pre ktorého úsmev by vykonalo čokoľvek a odpustilo mu aj tie najťažšie hriechy." A či to už bude ten pravý, alebo nie, treba nechať na osud.

Autorka: Zuzana Uškertová

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.